Nuffnang Ads

23 December 2012

Aturan Allah itu cantik

dalam kehidupan ni. kita xmampu nak dapat semua yang kita harap. kita kadang kadang xdapat apa yang orang lain dapat. tanpa sedar pulak, orang lain jugak xdapat apa yang kita dapat. hidup kena selalu bersykur. walaupun kau gagal dalam exam, tetap kena bersyukur tau. walaupun kecewa, sebenarnya kau sedang dilatih untuk bersabar dan bertabah. 

aturan Allah itu cantik. kita diberi kekecewaan dahulu, barulah diganti dengan kebahagiaan. saya percaya rezeki ada di mana mana. saya perlu motivasikan diri sendiri daripada saya duduk menangis macam orang bodoh disebabkan saya rasa, apa yang saya dapat xsetimpal dengan apa yang saya dah bagi. itu bukan jalannya ! 

bagi saya. contoh lah. saya xmacam orang tu. dia belajar sekali je terus faham dan mahir. saya kena belajar 2 3 kali baru faham. xpun lebih dari 2 3 kali baru mahir. tapi saya kena selalu fikir macam ni "kalau aku diberi kepandaian macam dia, aku takut nati aku riak atau takbur. sape tahu kan. elok aku bersyukur macam ni. kan" betul x kawan kawan ? the point is kita patut bersykur dengan kejadian diri sendiri. amin

STRONG. STRONG. STRONG

No comments:

Post a Comment

daun pandan daun selasih,
awak yang komen, saya ucap terima kasihhh