Nuffnang Ads

28 August 2014

sambal petai udang

hai assalamualaikum

saya fil. 25 tahun. melayu. islam. bujang. penganggur. hahaha

inilah dugaan fresh graduate utk cari pekerjaan. takpe takpe janji kita ada pengalaman pergi iv pun jadilah. saya harap nak sambung master tapi hati berbelah bahagi. nak kerja ke study nak kerja ke study. ini semua adik adik saya punya pasal sebab cakap saya da tua tak kahwin kahwin. itu konghasam tau ! tapi takpe inshaaAllah ada hikmah dan rezeki Allah kasik kat mana mana nati. positif positif !

eh. bukan nak citer pasal tanam anggur. tapi nak sajikan awak semua dengan makanan la

sambal petai udangkuuu

kan. nganggur kan. memang kerja memasak je lah. sambil sambil tu boleh lah bersiap sedia ! [bersiap sedia untuk apa kawan kawan.......? ] hahahaha. maaf eh saya tunjuk gambar je. resipi boleh google. selama ni saya memang xpandai masak dan ini adik adik saya cakap RESIPI KANGKANG sebab semua orang makan kasik licin. kesimpulannya ialah adik adik saya memang konghasam ! hahaha

ok. tq baca. 




STRONG. STRONG. STRONG

26 comments:

  1. sedap ni.. lama tak makan petai..

    ReplyDelete
  2. uihh nampak sedap udang tu. boleh mintak resipi nei :)

    ReplyDelete
  3. sedapppnya sambal petai udanggg. tapi sayang saya xsuka udang hehehe saya suka petai ja ^^

    ReplyDelete
  4. kak yong norliza : baru belajar masak kak. hahaha

    ReplyDelete
  5. mia liana : jarang jarang makan memang mengidam. tapi kalau da selalu bosan jugak

    ReplyDelete
  6. schaz : haha sori xletak resipi. boleh google. hehehe

    ReplyDelete
  7. anis farhana : makan petai je pun sedap. fresh.

    ReplyDelete
  8. Nampak mcm sedap jer.. kalau aku memang suka sambal petai mcm ni.. tapi petai sahaja mcm tak lalu

    ReplyDelete
  9. hai fil..sedapnya sambal udang petai... dah lama nak buat tapi tak terbuat.

    ReplyDelete
  10. waaaa. nampak sedap. lapaq ni T^T

    ReplyDelete
  11. Hahaha, sama laa. Sementara tanam anggur ni boleh laa blajar masak sikit2. Dan bersiap sedia. Ehh

    ReplyDelete
  12. ibnu ramli : petai saja mmg mcm terbelahak laa nak makan. hahaha

    ReplyDelete
  13. naniey : cuba2. selamat mencuba =)

    ReplyDelete
  14. izzaty : nampak je sedap. rasa belum tentu. haha

    ReplyDelete
  15. Teena Tna : itu lah pasal. ehh ? da nk kawen ler tu. haha tahniah2

    ReplyDelete
  16. Mkn nasik licin sedap lah tu :-)
    X pe muda lg tu in sha allah ada rezeki nanti jgn putus asa yek

    ReplyDelete
  17. jari manis : InshaaAllah. tgh cuba =)

    ReplyDelete
  18. Sedap ni tapi bila masuk bilik air ade yg xbest la....';-)

    ReplyDelete
  19. cikna : hahahaha biasa la tu. harum semerbak

    ReplyDelete

daun pandan daun selasih,
awak yang komen, saya ucap terima kasihhh